В окрузі №206 на Чернігівщині п’ятеро зареєстрованих і потенційних кандидатів рекламуються у Faceboo


Вторник, 15 Февраля 2022 10:07 | Просмотров: 493

На Чернігівщині п’ятеро офіційно зареєстрованих та потенційних кандидатів у нардепи рекламували свої дописи у Facebook. Громадянська мережа ОПОРА проаналізувала публікації у соціальній мережі відомих претендентів на здобуття депутатського мандата та ймовірних кандидатів у виборчому окрузі №206 за період від початку виборчого процесу до 13 лютого 2022 року.

За допомогою «Бібліотеки реклами» Facebook Громадянська мережа ОПОРА виявила 25 фактів розміщення реклами на сторінках двох зареєстрованих кандидатів у народні депутати Олександра Ломаки («УДАР Віталія Кличка») та Олександра Гашпара (самовисування), а також ще 32 дописи, розміщені на користь трьох потенційних суб’єктів виборчого процесу - Олега Робейка («Народовладдя»), Дмитра Нікітіна (ВО «Батьківщина») та Олександра Демиденка («Наш край»).

Нагадаємо, що у звіті «Бібліотеки реклами» Facebook не подається точної інформації про вартість політичної реклами, якщо вона не перевищила 100 американських доларів. Разом з тим, загальні витрати сторінки на рекламу, пов’язану із соціальними питаннями, політикою та виборами пораховані починаючи із 25 червня 2019 року.

Офіційна сторінка у соціальній мережі Facebook висуванця політичної партії «УДАР Віталія Кличка» Олександра Ломаки була створена 14 травня 2019 року. Загальні витрати сторінки на рекламу, пов’язану із соціальними питаннями, виборами або політикою станом на 14 лютого 2022 року становлять 1 тис. 137 американських доларів.

Протягом січня 2022 року зі сторінки рекламувалися три публікації, пов’язані із участю Олександра Ломаки у проміжних виборах народного депутата України у виборчому окрузі №206 27 березня 2022 року. У лютому 11 унікальних дописів зі сторінки кандидата були оплачені як реклама. Ще 9 публікацій транслювалися як реклама повторно.

Зокрема, у січні зі сторінки Олександра Ломаки рекламувалися публікації про підтримку його як кандидата з боку лідерів місцевого самоврядування Чернігівщини та Чернігівського міського голови Владислава Атрошенка, про його намір балотуватися до Верховної Ради, а також рекламувалася сама сторінка на той час ще потенційного кандидата.

Протягом лютого зі сторінки кандидата транслювалися як реклама повідомлення про подання Олександром Ломаком документів до ЦВК для його реєстрації кандидатом, про з’їзд політичної партії «УДАР Віталія Кличка», де його висували кандидатом, про першу зустріч кандидата з виборцями, а також інші повідомлення агітаційного характеру.

Кожна рекламна публікація зі сторінки Олександра Ломаки вартувала менше 100 американських доларів. Повідомлення переважно транслювалися для мешканців Чернігівської області. Кількість показів рекламних публікацій варіювалася від 1 до 40 тис. разів. Охоплення аудиторії рекламними дописами становило від 10 до 500 тис. осіб.

Кандидат-самовисуванець Олександр Гашпар свою сторінку у мережі Facebook створив 6 лютого 2022 року. Станом на 14 лютого 2022 року у «Бібліотеці реклами» Facebook відсутня інформація про загальні витрати сторінки на рекламу, пов’язану з соціальними питаннями, виборами і політикою. Проте, відомо, що у лютому кандидат двічі рекламував свої дописи. Один з них стосувався його передвиборної програми. У іншому йшлося про те, що проміжні вибори 27 березня 2022 року можуть стати останніми, коли кандидат має право балотуватися шляхом самовисування, оскільки Виборчий кодекс не передбачає такої можливості. Охоплення публікацій становить від 100 до 500 тис. Вартість кожної реклами становила менше 100 американських доларів.

Потенційний кандидат у виборчому окрузі №206 від політичної партії «Народовладдя» Олег Робейко, хоч і не має публікацій, які рекламувалися з його особистої сторінки у Facebook, проте, рекламні матеріали на його користь рекламувалися зі сторінки партії «Народовладдя» та лідера цієї політичної сили, народного депутата VIII скликання Юрія Левченка. 11 лютого зі сторінки політичної партії «Народовладдя» у соціальній мережі Facebook рекламувався допис про зустрічі з виборцями потенційного кандидата у народні депутата Олега Робейка. Охоплення цієї публікації становило 5-10 тис. людей. Кількість показів реклами - від 1 до 2 тис. Реклама транслювалася лише для мешканців Чернігівської області. Її вартість становила менше 100 американських доларів.

Ідентична публікація на користь потенційного кандидата рекламувалася зі сторінки голови партії «Народовладдя» Юрія Левченка. Проте, охоплення цього рекламного допису становило 10-50 тис. людей, а кількість показів реклами - від 2 до 3 тис. Вартість рекламного повідомлення також становила менше 100 американських доларів.

Ще один ймовірний кандидат у виборчому окрузі №206 Дмитро Нікітін (ВО «Батьківщина») створив сторінку у мережі Facebook 27 січня 2022 року. Станом на 14 лютого 2022 року загальні витрати цієї сторінки становлять 397 американських доларів. За цей період зі сторінки рекламувалися 16 публікацій, 6 з яких вмикалися на рекламу повторно.
Протягом лютого 2022 року зі сторінки потенційного кандидата рекламувалися переважно публікації з зображенням кандидата та різними гаслами, як «За новий курс для сталого розвитку країни!», «Настав час діяти!», «Лише сильна економіка зробить країну самодостатньою і забезпечить гідний рівень життя!». Також зі сторінки транслювалися рекламні повідомлення про висування Дмитра Нікітіна кандидатом політичною партією ВО «Батьківщина», про підтримку потенційним кандидатом ФОПів у їх протестних акціях, про необхідність повернення заробітчан в Україну тощо.

Реклама зі сторінки Дмитра Нікітіна переважно транслювалася для мешканців Чернігівської, частково Київської областей. Кількість показів реклами становила від менше 1 до 35 тис. Потенційне охоплення матеріалів - від 100 до 500 тис. осіб. Вартість кожного рекламного повідомлення - менше 100 американських доларів. Лише одна публікація, яка стосувалася питання розпуску парламенту та призначення позачергових виборів вартувала від 100 до 199 американських доларів.

Сторінка потенційного кандидата від політичної партії «Наш край» Олександра Демиденка у мережі Facebook була створена 18 січня 2022 року. Протягом січня-лютого з цієї сторінки рекламувалися 8 публікацій, в жодній з яких не згадується про можливу участь політика у проміжних парламентських виборах. Проте, тут двічі рекламувався звіт Олександра Демиденка як депутата Чернігівської обласної ради, п’ять разів - петиція до Президента України щодо встановлення фіксованого розміру тарифів, рекламувалася також сама сторінка.

Станом на 14 лютого загальні витрати сторінки становлять 1 тис. 62 американських доларів, причому витрати сторінки протягом останнього тижня становили більше половини цієї суми - 592 американських долара. Найдорожчою рекламною публікацією виявилась та, що стосувалась річного звіту Олександра Демиденка. Її вартість становила від 300 до 399 американських доларів. Реклама охоплювала аудиторію від 100 до 500 тис. осіб та транслювалася понад 150 тис. разів.

Нагадаємо, впродовж усього виборчого процесу в окрузі №206 працюватиме гаряча лінія Громадянської мережі ОПОРА. Закликаємо усіх виборців інформувати спостерігачів про порушення: +38 067 720 16 68.

Джерело: Громадянська мережа ОПОРА


12:51
RSS
Нет комментариев. Ваш будет первым!
Загрузка...