Що таке опір коченню шин і чому воно важливе?
Енергія, яку ваш автомобіль повинен передати шинам, щоб продовжувати рух по поверхні з постійною швидкістю, називається опором коченню автошини. Іншими словами, це зусилля, необхідне для того, щоб колесо продовжувало котитися.
Процес, званий гістерезисом, є основною причиною опору коченню. З наукового погляду гістерезис - це енергія, втрачена при обертанні колеса. Двигун транспортного засобу має працювати інтенсивніше, щоб компенсувати втрату енергії, витрачаючи при цьому паливо.
Чи можна уникнути опору коченню шин?
Кожного разу, коли гума стикається з дорогою, виникають сили опору, які намагаються зупинити рух. Уникнути цього не можна. Однак їх можна мінімізувати.
Автошини можуть бути виготовлені із спеціальних матеріалів, які стійкіші до нагрівання. Це призводить до зменшення прогину гуми та втрати енергії.
Виробники виділять сучасні моделі коліс із низьким опором коченню, основна маркетингова ідея – популяризація електрокарів, але для бензинових машин це теж актуально, особливо, якщо ви хочете заощадити на бензині.
Плюси та мінуси шин з низьким опором коченню
У будь-якому показнику, є позитивні та негативні сторони. Рекламні гасла і слогани рясніють позитивним ефектом від використання тієї чи іншої моделі гуми, однак існує і зворотна сторона медалі.
Переваги коліс низьким опором коченню
Допомагають підвищити паливну економічність. Як правило, більш економічні, ніж стандартні автошини.
За даними Міністерства енергетики США , «зниження опору коченню на 10% покращить економію палива приблизно на 3% для легкових та великовантажних автомобілів».
Ви можете подумати, що 3% — це не так багато для легкових автомобілів. Але подумайте про картину загалом. Допустимо, ви витрачаєте 1000 грн. на тиждень на бензин, всього 52 тис. за рік. Економія у 3% складе виллється у 3000 грн. за рік. Це близько 15 тис. грн. за п'ять років. Непогано для терміну служби одного комплекту. Фактично, виходить ціна одного нового комплекту автошини.
Як ви можете собі уявити, опір коченню має велике значення для комерційних вантажівок, які проїжджають тисячі кілометрів щотижня.
Недоліки шин з низьким опором коченню
Зменшення глибини протектора — один із методів, які використовуються виробниками для зниження опору коченню. На жаль, це зменшить потенційний ресурс. Тому вам, можливо, доведеться купувати нову гуму раніше ніж для звичайних моделей. Інтернет магазин Autoshini.Com часто чує відгуки клієнтів, які стверджують, що новий комплект не відходить і 20 тис. км.
Ще одна річ, яку варто подумати, — це безпека. Це може погіршити зчеплення, що вплине на зупинку та початок руху, особливо на мокрій поверхні.
Як визначити показник опору коченню шини
Ні, ви не побачите рейтинги на бічній стороні шини, як це буває з індексом навантаження та індексом швидкості, проте інформація є на євроетикетці – паливна ефективність. Позначається літерами англійського алфавіту від A до G, де позначка A має найвищі показники енергозбереження.
Важливо: показники значно цінованіші в літньому сегменті. Зимові моделі автошини працюють у абсолютно інших умовах, і зазвичай суворіших .
Сучасні технології покликані підвищити багато технічних характеристик, ще 15 років тому, поняття енергоефективність не було затребуване. Багато водіїв надавали перевагу гумі з великим ресурсом і коротким гальмуванням, проте розширення показників дозволяє зробити більш тонкий підбір нового комплекту, виходячи з умов експлуатації та стилю водіння.