Бізнес бізнесу — як підприємства використовують майданчики для закупівель

Уже протягом п’яти років всі державні закупівлі в Україні здійснюються через відкриту електронну базу даних Prozorro. Завдяки цьому щорічно держава економить десятки мільярдів бюджетних коштів та дає можливість заробляти великій кількості постачальників різного масштабу та сфери діяльності. Однак послугами офіційних електронних майданчиків для проведення тендерів користується і приватний бізнес, адже історично саме для цього сектора економіки створювалися механізми електронних торгів. Мова йде про комерційні закупівлі та продажі.

Види комерційних електронних аукціонів

Законодавство не передбачає проведення торгів приватного бізнесу через систему Прозоро, тому використання електронних майданчиків не є обов'язковим для недержавних підприємств. Але бізнес все одно використовує ті ж майданчики, що і держустанови, оскільки це зручно і вигідно з економічної точки зору. Всі існуючі комерційні тендери діляться на дві групи:

  1. Комерційні продажі. Ця група торгів дозволяє організатору продавати свої товари, роботи й послуги у форматі аукціону, розширюючи власні ринки збуту.
  2. Комерційні закупівлі. Дана група торгів історично виникла першою і стала зразком для створення сучасних державних публічних закупівель. Завдяки цій процедурі організатор знаходить нових постачальників та вигідно купує товари, роботи чи послуги.

Одне і те ж підприємство може одночасно бути організатором або учасником в обох категоріях комерційних аукціонів. Для цього достатньо зареєструвати окремі облікові записи і вибрати для них відповідні ролі на майданчику.

Чому вигідно купувати і продавати через майданчики

Для участі в кожній категорії комерційних торгів є свої причини. Наприклад, прозорі закупівлі через систему — це можливість не лише нівелювати корупційну складову та отримати кращу ціну, але й заявити про себе потенційним партнерам. Організація ж комерційних продажів — це ще один канал для збуту, який допоможе збільшити оборот.

Використання електронної системи може стати основою для побудови «розумної» моделі поставок, при якій організатор циклічно створює аукціони на закупівлю і завжди отримує необхідні витратні матеріали точно в строк. Наприклад, так свого часу великі українські банки змогли відмовитися від непрофільних логістичних витрат, а промислові холдинги — автоматизувати процес закупівлі сировини й палива. Для цього не потрібно наймати додатковий персонал чи впроваджувати дорогий софт — досить просто зареєструватися на smarttender.biz і стати частиною розвинутої екосистеми комерційних аукціонів.

20:15